Měřicí přístroje jsou většinou poměrně složitá zařízení a přestože se výrobci snaží o jejich maximální odolnost a bezporuchový provoz, může se stát, že Váš přístroj nepracuje tak jak by měl. K jeho poruše samozřejmě může dojít. Můžete si prvně projít řešení k nejčastějším problémům nebo jej rovnou zašlete do servisu.
nejčastější problémy
Než přístroj odešlete na opravu, zkuste si projít několik následujících jednoduchých kroků, které překvapivě často vedou ke zdárnému výsledku.
Při uplatňování následujících bodů vždy vycházejte z pokynů v návodu k používání příslušného přístroje a dodržujte veškerá bezpečnostní doporučení a předpisy. Např. před odejmutím víčka prostoru pro baterie nebo pojistky odpojte přístroj od měřeného objektu, od napájecí sítě a vypněte jej.
Zkontrolujte externí stav přístroje
Zkontrolujte, zda nejsou přístroj a jeho součásti, vodiče, měřicí kabely, příslušenství a pod. viditelně poškozeny nebo znečištěny.
V případě poškození přístroj nepoužívejte a odešlete do servisu.
Více podrobností obvykle najdete v návodu daného přístroje v sekci BEZPEČNOSTNÍ UPOZORNĚNÍ.
Přístroj nelze zapnout
Zkontrolujte, zda-li je vidlice napájecího kabelu zasunuta v zásuvce (případně i v konektoru přístroje, je-li napájecí kabel odnímatelný) a v zásuvce je napětí správné hodnoty.
U bateriového přístroje zkontrolujte, zda jsou vloženy baterie se správnou polaritou, zda jsou baterie nabité a v přístroji nejsou zkorodované kontakty.
U přístrojů s uživatelsky vyměnitelnými pojistkami zkontrolujte, zda nejsou tyto pojistky přerušeny, v případě jejich přerušení je vyměňte za nové stejného typu a hodnoty. Pokud se znovu přeruší, je přístroj pravděpodobně poškozen. Odešlete ho na opravu do servisu.
Některé přístroje mohou mít interní pojistku např. proti přehřátí. Zkuste přístroj odpojit od všech měřených obvodů, vypnout a po cca 10 minutách opět zapnout.
Přístroj lze zapnout, ale nepracuje správně
- Pokud jste přístroj přenesli z chladného prostředí do teplejšího, mohlo dojít v přístroji ke kondenzaci vlhkosti.
- Přístroj vypněte a před dalším zapnutím přístroje cca 15 minut vyčkejte, než dojde k vyrovnání teplota odpaření vlhkosti.
- Zkontrolujte, zda máte přístroj zapnutý a nastavený do správného měřicího režimu.
- Zkontrolujte, zda máte použito správné příslušenství, měřicí vodiče a pod. a je připojené do správných zdířek či konektorů.
- Zkuste provést měření na jiném obvodu, u kterého znáte hodnotu, kterou byste měl naměřit.
- Zkuste přístroj vypnout, nechat několik minut vypnutý a zase zapnout.
- U bateriového přístroje bude možná nutné i vyjmout baterie.
- Pokud to přístroj umožňuje, proveďte podle návodu k použití konktrétního přístroje nastavení do výchozího stavu (RESET).
- Podle druhu přístroje bude před tím možná vhodné uložit si naměřená data.
Přístroj REVEX / MDtest nekomunikuje s PC (pomocí USB)
Pravděpodobně není správně nainstalovaný ovladač. Stáhněte a nainstalujte ovladač.
Poznámka: Ovladač musíte instalovat s administrátorským přístupem.
Pokud porucha stále přetrvává, obraťte se na nejbližší servisní oddělení a sdělte jim informace z informačního štítku: typ přístroje, model, případně také sériové číslo a jakou závadu přístroj vykazuje. Je možné, že se Vám díky této konzultaci podaří závadu odstranit.
Jestliže jste došli až sem a žádná z uvedených rad nepomohla, zabalte pečlivě přístroj včetně příslušenství, měřicích vodičů, hrotů a pod. a s přesným popisem závady a svými kontaktními údaji odešlete do nejbližšího servisu nebo přímo do naší společnosti. Pokud se jedná o přístroj, který umožňuje ukládání výsledků měření do paměti a jejich pozdější stažení, pak před odesláním do servisu data z přístroje stáhněte!
servis měřicích přístrojů
Oprava a servis měřicích přístrojů
Vyplňte objednávkový formulář
Stáhněte si objednávkový formulář níže a vyplňte ho. Formulář taktéž obsahuje bližší informace a pokyny k odeslání/předání přístrojů.
Objednávkový formulář
Formát PDF
Zašlete/předejte přístroj
Měřicí přístroj/e nám můžete předat osobně nebo je zaslat přepravcem.
Chci přístroj poslat
Zašlete zabalený přístroj na adresu níže:
ILLKO, s.r.o.
Masarykova 2226/18a
678 01 Blansko
Chci přístroj osobně předat
Přístroj můžete předat osobně na naší provozovně:
ILLKO, s.r.o.
Masarykova 2226/18a
678 01 Blansko
Provozní doba pro kalibrace
Pondělí: 9:00-11:00 | 13:00-15:00
Čtvrtek: 9:00-11:00 | 13:00-15:00
- Nepřijímáme platby kartou
Upozornění
Do balíku přiložte objednávkový formulář s popisem závady nebo požadované opravy
V případě složitějších závad je vhodná předchozí telefonická konzultace. Před ní si připravte typ přístroje, jeho označení a verzi, výrobní číslo, verzi firmware a popis závady. (Veškeré údaje včetně popisu závady přiložte k zásilce i v případě, že se telefonem domluvíte na nějakém konkrétním postupu).
Nepodáváme informace o tom, že/kdy nám Vaše přístroje byly doručeny. Pokud se potřebujete ujistit o doručení Vámi odeslané zásilky, lze to u většiny dopravců zjistit na jejich webu po zadání čísla Vaší zásilky. To dostáváte při předání balíku dopravci.
Neopravitelné zařízení
V případě zařízení, které nebylo možné v našem servisu opravit (bylo neopravitelně poškozeno, oprava by byla nerentabilní, zákazník si opravu rozmyslel apod.) nebo bylo nezkalibrovatelné (např. během provádění kalibrace byla zjištěna neopravitelná závada, nefunkčnost některých měřicích rozsahů nebo funkcí apod.), budeme kromě nákladů na dopravu zařízení od nás zpět účtovat také:
– paušální částku za zjištění závady / posouzení stavu zařízení ve výši 600 Kč + DPH
– v případě, že jde o zařízení, které bylo posláno do servisu / kalibrační laboratoře Metrel, bude paušální částka za zjištění závady / posouzení stavu zařízení činit 1 800 Kč + DPH